ESTUDIANTS

ESTUDIANTS

(Escrit amb motiu del Sopar-Comiat dels nois i noies de 6è, classes “Mediterrani” i “Grallers”, de l’Escola Pública Joan Miró, de Barcelona).

Benvolguts i benvolgudes alumnes,

Benvolguts pares i benvolgudes mares,

Benvolguts i benvolgudes mestres, companys i companyes, amics i amigues en la feina,

Com que em jubilo (present d’indicatiu) m’he permès (perfet d’indicatiu) la llicència de preparar (infinitiu) aquestes ratlles per

al sopard’avui si és que arriba  un moment adient per fer-ho. I sembla que sí, perquè si no, ara mateix no les estaria (condicional simple) llegint (gerundi).

Ho veieu, noies i nois de 6è, com fem servir els verbs contínuament?

El títol, “ESTUDIANTS”, ens el dedico a tots nosaltres. I com que ja sabeu com m’agrada de remenar en el significat de les paraules, aquí hi ha dues definicions:

Estudiar” vol dir:

Aplicar l’esperit a aprendre una cosa teòricament o pràcticament. // Examinar atentament una cosa per determinar-ne la naturalesa, la significació, etc. // Preparar curosament.

 

I “Estudiant” vol dir:

Persona que estudia.

I això, “estudiar”, si ens hi fixem bé, és el que fem al llarg de tota la nostra vida: estudiem com viure millor; estudiem com podem fer millor la feina; estudiem com podem ser més feliços i millors persones; estudiem quan ens enamorem i estimem… Estudiem per tot. Poso un exemple immediat.

Ara mateix ens estem “estudiant” tots els uns als altres. I ens estudiem amb lupa. Jo us miro, vosaltres em mireu i m’escolteu… Els uns, els alumnes, més d’un és probable que penseu: “Ja està el Carles amb els seus rotllos”. I no us equivoqueu perquè sou així, la mar de llestos. Potser uns pares pensareu: “ I ara, a què ve, tot això?” I més d’un mestre pot ser que penseu el mateix (va, amics, que aquí ens coneixem tots!). I penseu el que penseu, en traureu conclusions. Ho veieu? Esteu estudiant: esteu examinant la significació del que estic dient. I aquesta actitud, ara que als de 6è se us acaba l’escola, és la millor recomanació que avui, aquí, us puc fer. ESTUDIEU!!

Aquesta escola sempre serà casa vostra, com ho és i ho serà també sempre per a mi. Podeu venir quan vulgueu, com jo, que també vindré quan em passi per la barretina. I junts o cadascú pel seu compte, seguirem ESTUDIANT.

Així que, una abraçada molt afectuosa a tots i a totes (pares i mares, nois i noies de 6è, mestres…) I apa… A SEGUIR ESTUDIANT!!!

 

Escola Pública Joan Miró

16 de juny de 2011

Anuncis

8 Respostes to “ESTUDIANTS”

  1. jusami Says:

    Es veu que això de la didàctica està molt dintre teu, fins en el moment de la despedida.
    Algú podria dir que té a veure amb la professió de mestre. Jo més aviat penso que és consustancial amb la teva persona i la teva forma de fer.
    En la línia de la teva recomanació és evident que t’ho tenies estudiat de fa temps.
    Jo també em considero estudiant. Recordo el lema que repetia una gran persona que -en ocasions semblants- deia “Nunca te acostarás sin saber una cosa más”.
    Llegint les teves línies em ve al cap la lletra d’una cançó que diu una cosa així com “no és un adéu per sempre… és l’adéu per un instant”. La vàreu cantar en el sopar?.
    Ah!, benvingut al club de les persones que han passat a “millor vida”. I que aprofiti!. Ben segur que ho sabràs fer per que estàs preparat també per això. Enhorabona.

    • carlesmiquelfauro Says:

      Benvolgut amic,
      Potser perquè fa tants anys que ens coneixem -malgrat un parèntesi molt llarg- no cal que ens diguem les coses directament per saber què volem dir. No vam cantar això de “no és un adéu per sempre…” en aquest sopar, però vam cantar aquesta cançó el darrer dia de curs, que és tradició des de fa un bon tou d’anys a l’escola. I moltes gràcies per la benvinguda a aquest club. Espero fer honor al seu nom, “Jubileu”, i, per què no?, escampar aquest “júbil” al meu entorn, perquè si no és així, de què serveix?
      Una abraçada,
      Carles

  2. onatge Says:

    Benvolgut Carles Felicitats pel temps lliure, ja que no crec pas que et jubilis… Encara tens molta feina a fer i moltes lliçons a donar…

    Des del far amb la brisa.
    onatge – carles

    • carlesmiquelfauro Says:

      Bona nit, Carles. De nou apareixes i veure un escrit teu és tot un plaer. Tens raó, em jubilo però no em retiro. Encara hi ha molta feina a fer i es pot fer des de situacions ben diferents. I això és el que faré. I de lliçons… De moment encara tinc molt per aprendre.
      Gràcies, Carles i rep una abraçada amb barretina (m’encanta l’expressió) i amb espardenyes de set brencs (així tindrem un de cap a peus).

      Carles

  3. Laia Says:

    Doncs seguirem estudiant… 😉 mua!

  4. Xavier Sabaté Says:

    Bon dia Carles, sóc el teu amic veterianari, i et volia desitjar molta alegria en aquesta nova etapa. No has pensat dedicar-te a la política? potser arregles alguna cosa ja ja!. una abraçada

    • carlesmiquelfauro Says:

      Xavier! Quina alegria! M’ha fet molta il·lusió veure el teu comentari. Moltes gràcies. Ja veus, tu, de ple en el “jubileu” i amb una mica més de temps per escriure. Uff, la política! Massa important per deixar-la en mans únicament dels polítics. Si cadascú fa bé la seva feina, tirarem endavant, pots estar-ne ben segur. Jo, prou feina tinc a resoldre el que hi ha al meu entorn.
      Una abraçada,

      Carles

Deixa un comentari

